Sfumato

Díl 2: Ve druhém dílu se věnujeme metodě výuky čtení a psaní, která nese název Sfumato.

Pozvání k rozhovoru přijaly dvě učitelky Vanda Rybánská a Iveta Laštůvková. Obě vyučují děti s mentálním, tělesným I smyslovým postižením již řadu let.

Přehrát na spotify

Z obsahu podcastu

“Naše děti jsou naladěné na to se učit, poznávat, poznávat se a vyrovnávat se s hendikepem.”

 

“Atmosféra ve škole je důležitá. Díky ní se vracíme do práce rády. Je to radost i dřina.”

 

“Sfumato je propracovaná metoda. Důležitou roli hraje rytmizace a čas, spojení zraku a sluchu. Písmenka je potřeba vyblbnout.”

 

Proč si Vanda a Iveta vybraly jako povolání speciální pedagogiku?

 

Kdo Vandě řekl: “Ty jsi hezká, ty jsi naše!”

 

Co se dá stihnout během dovou mateřských dovolených?

 

Co dostávájí obě paní učitelky zpět výměnou za vydanou energii?

 

Kde se vzalo sfumato a pro koho je vhodná tato metoda výuky čtení a psaní?

 

Kolik škol v České republice v současnosti tuto metodu používá?

 

Proč jsou z ní obě paní učitelky nadšené?

 

Co to je OSBOA?

 

Přečteme si něco?

 

Jaké je spojení mezi zpíváním a čtením?

 

Kdo byl pozván na mezinárodní konferenci sfumata v Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky?